Rośnie rola analityki internetowej w Polsce

Kopiuj tekst

Rośnie rola analityki internetowej w Polsce

Opublikowany

Webtrekk opublikował nowy raport dotyczący statusu analityki internetowej w Polsce w 2014 roku. Tegoroczna publikacja prezentuje ewolucję digital analytics w Polsce na przestrzeni ostatnich trzech lat oraz przewiduje przyszłe trendy. Partnerem raportu jest Bluerank.

W badaniu wzięli udział przedstawiciele agencji, mediów oraz organizacji należących do branży turystycznej, finansowej, IT i e-commerce. Jednym z głównych wniosków jest to, że Polska staje się krajem coraz lepiej wyedukowanym i świadomym pod względem roli, jaką pełni analityka internetowa w organizacji.

Raport pokazuje, że analityka internetowa wymusza zmianę podejścia do biznesu, a w konsekwencji pozwala czerpać informacje z danych i przekładać je na realne korzyści. Dane pochodzące z analityki internetowej są kluczowe do zrozumienia powiązań istniejących nie tylko w konkretnej organizacji, ale w całej branży. Pozwalają też marketerom przewidzieć, co czeka organizację w przyszłości i na co położyć nacisk podejmując decyzje.

Wyniki przeprowadzonego badania dowodzą, że marketerzy coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, że przełożenie danych zaczerpniętych z narzędzi analitycznych na decyzje podejmowane w organizacji, przyczynia się do poprawy wyników całego zespołu oraz funkcjonowania firmy na rynku. Z kolei właściciele firm chętniej decydują się na zatrudnienie osób odpowiedzialnych za działania analityczne i zdają sobie sprawę, że członków zespołu nie muszą poszukiwać wśród przedstawicieli branży IT. Z tego powodu zawód analityka staje się atrakcyjny szczególnie z perspektywy młodych osób, które dopiero wchodzą na rynek pracy i planują ścieżkę kariery, ale niekoniecznie wiążą ją z kształceniem stricte technologicznym.

Nie ma istotnych zmian jeśli chodzi o korzystanie z narzędzi analitycznych. Raport pokazuje, że najczęściej używanym jest nadal Google Analytics, aczkolwiek wzrasta również liczba decyzji o korzystaniu z płatnych opcji, co jest dowodem na to, że wśród polskich marketerów nie tylko rośnie świadomość analityczna, ale też zaufanie do nowych narzędzi. Raport można bezpłatnie pobrać tutaj.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

150407_Ro_nie_rola_analityki_internetowej_w_Polsce_informacja_prasowa_Bluerank.docx

docx | 36,6 KB

Pobierz
web_analytics_survey_study.png

grafika | 16,9 KB

Pobierz

Najlepsze kampanie w Europie na ADworld Experience

Już 16 i 17 kwietnia 2015 roku w Bolonii we Włoszech, Zbigniew Nowicki będzie reprezentował Bluerank podczas AdWorld Experience, konferencji promującej najlepsze kampanie online w Europie.