Jak prowadzić biznes w erze Mobile? Wyniki raportu Bluerank: „Mobilegeddon w Polsce”.

Kopiuj tekst

Jak prowadzić biznes w erze Mobile? Wyniki raportu Bluerank: „Mobilegeddon w Polsce”.

Opublikowany

Mobilegeddon miał nastąpić 21 kwietnia, kiedy to Google dokonało zmiany algorytmu, polegającej na promowaniu stron „mobile-friendly” w organicznych wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Zauważalne są już pierwsze zmiany na korzyść stron mobilnych, co pokazuje wynik badania przeprowadzonego przez agencję Bluerank: „Mobilegeddon w Polsce”. 




Część 1. Wpływ aktualizacji algorytmu na wyniki stron przyjaznych i nieprzyjaznych mobile

W pierwszej części raportu przebadano wpływ aktualizacji algorytmu z uwzględnieniem 63 słów kluczowych podzielonych na następujące kategorie: Serwisy ogłoszeniowe/e-commerce, Finanse i bankowość oraz RTV i AGD. Pozycje w TOP30 wyników wyszukiwania sprawdzono przed oraz po wprowadzeniu zmian przez Google.

Co się okazało? 31% stron niemobilnych pogorszyło swoje pozycje, spadając na kolejne podstrony SERP’ów. Zostały one wyparte w większości przypadków przez strony mobilne. Te dane pokazują wyraźny trend: strony mobilne utrzymują pozycje i odnotowują wzrosty, a strony niemobilne częściej tracą pozycje i spadają na dalsze miejsca. Wynika z tego, że zoptymalizowanie serwisu pod kątem urządzeń mobilnych może mieć ogromny wpływ na powodzenie biznesu online.

Część 2: Czy TOP70 polskich serwisów e-commerce i TOP100 najpopularniejszych polskich serwisów posiada wersje mobilne?

Czy najwięksi gracze na rynku byli gotowi na Mobilegeddon? Okazuje się, że liderzy polskiego e-commerce trzymali rękę na pulsie i wielu z nich już przed aktualizacją algorytmu była wyposażona w wersje mobilne. Na tydzień przed dniem aktualizacji udział serwisów przyjaznych urządzeniom mobilnym w tej grupie wyniósł aż 70%. W podziale na kategorie można zauważyć, że dużo usprawnień nastąpiło w branżach, w których do tej pory „przyjazność mobile” nie była powszechna.
  
Jeśli chodzi o TOP100 najpopularniejszych serwisów w Polsce to ostatecznie aż 78% z nich posiadało wersję mobilną swojego serwisu na tydzień przed wprowadzeniem nowego algorytmu Google.

Wnioski

Posiadanie serwisu w wersji mobile będzie miało coraz większe znaczenie dla prowadzenia biznesu opartego o ruch z organicznych wyników wyszukiwania. Poza tym przyjazność względem urządzeń mobilnych nie jest już przewagą konkurencyjną, a wymogiem, by biznes online działał efektywnie. Warto w tej kwestii zaufać specjalistom i wprowadzać niezbędne zmiany dopiero po przeprowadzeniu audytu mobile SEO.

Można podejrzewać, że śladem liderów e-commerce i innych popularnych w Polsce serwisów, pójdą pozostałe serwisy internetowe. Dzięki temu bycie „mobile-friendly” stanie się wkrótce absolutnym standardem, a każdej firmie będzie zależeć, by zwiększać swoje zyski dzięki mobile.


Zachęcamy do zapoznania się z pełną wersją raportu „Mobilegeddon w Polsce”, przygotowanego przez Romana Bębenistę i Mateusza Kickiego. 




Polecamy także prezentację: Mobilegeddon - żyła złota a nie zagłada, którą przedstawili Zbigniew Nowicki oraz Roman Bębenista z Bluerank podczas konferencji Generation Mobile 2015.

Autorzy raportu:

    Roman BębenistaSenior SEO Specialist @Bluerank

    Mateusz KickiSenior SEO Specialist @Bluerank


Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Bluerank_logo_wersja_podstawowa_transparent_RGB.png

grafika | 7,89 KB

Pobierz
150601_Mobilegeddon_w_Polsce_raport_Bluerank.doc

doc | 315 KB

Pobierz
Roman_B_benista_Bluerank.jpg

grafika | 119 KB

Pobierz
Mateusz_Kicki_Bluerank.jpg

grafika | 131 KB

Pobierz
mobilegeddon-raport-bluerank.png

grafika | 108 KB

Pobierz

Stena Line liderem w Google wśród operatorów promowych

W ciągu ostatniego roku największy operator promowy w Polsce, Stena Line, odnotował znaczący wzrost widoczności w Google, wyprzedzając tym samym swoich konkurentów. Działania z zakresu Search Engine Optimization dla Stena Line prowadzi agencja Bluerank.