Zbigniew Nowicki w Branżowej Radzie ds. Kompetencji IAB Polska

Kopiuj tekst

Zbigniew Nowicki w Branżowej Radzie ds. Kompetencji IAB Polska

Opublikowany

Powołana na dwuletnią kadencję Branżowa Rada ds. Kompetencji IAB Polska zajmie się wyznaczaniem i tworzeniem standardów kompetencji e-marketingowych. W gronie 11 członków Rady znalazł się m.in. Zbigniew Nowicki, Managing Director Bluerank.

Głównym zadaniem powołanej 20 lutego Rady będzie wyznaczanie i tworzenie standardów kompetencji e-marketingowych, które odgrywają coraz większą rolę w rozwoju usług digitalowych i procesie digitalizacji biznesu. Systematyczny wzrost udziału reklamy online w całości "tortu reklamowego" sprawia, że zarówno marketerzy, jak i agencje reklamowe czy domy mediowe, oczekują od pracowników systematycznego podnoszenia kwalifikacji, podążania za nowinkami oraz coraz lepszego rozumienia rynku.
W skład Rady wchodzą: eksperci branży, szefowie agencji reklamowych, wykładowcy wyższych uczelni, trenerzy. Oprócz Grzegorza Krzemienia, który przejął obowiązki od Pawła Sali, Dyrektora Zarządzającego FreshMail, są to: Łukasz Bis - prodziekan i wykładowca na Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Arkadiusz Łatko - Manager Kampanii Internetowych Credit Agricole Bank Polska, Artur Maciorowski - trener, konsultant, publicysta, właściciel eCode.pl, Zbigniew Nowicki - Managing Director Bluerank, Paweł Patkowski - Dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej w Orange Polska, Anna Robotycka - twórca i właściciel agencji faceADDICTED/F11, Włodzimierz Schmidt – Prezes Zarządu IAB Polska, Jacek Szostak - praktyk komunikacji digital i trener w Publicis Media/StarcomMediavest Group, Robert Wielgo – CMO, członek Zarządu IAB Polska, Krzysztof Winnik - trener, wykładowca akademicki, konsultant w Winnik Consulting.
grafika.png
Prace Rady - ciała nadzorującego i kontrolującego program certyfikacji DIMAQ - będą odbywały się w czterech grupach projektowych: aktualizacji sylabusa i pytań, recertyfikacji i korzyści z posiadania certyfikatu, komunikacji oraz kolejnych poziomów certyfikacji. 
Program certyfikacji  DIMAQ został opracowany przez ekspertów IAB Polska, wdrożony pod koniec 2015 roku w Polsce, a potem w kilku krajach europejskich (Słowenia, Cypr, Grecja, Serbia, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra). Jego cechą wyróżniającą jest uwzględnienie zarówno tematów globalnych, jak i charakterystycznych tylko dla regionalnego sektora e-marketingu. Egzamin weryfikuje wiedzę z zakresu marketingu cyfrowego na poziomie ogólnym i obejmuje zagadnienia z 12 obszarów. To m.in. strategia i planowanie, display advertising, social media i content marketing, mobile marketing, prawo w internecie, e-commerce, programmatic, analityka. Jest przeprowadzany zawsze w tych samych warunkach – odbywa się w siedzibie IAB za pośrednictwem platformy online. W przypadku niepowodzenia, do egzaminu można przystąpić ponownie po 3 miesiącach. Certyfikat otrzymało do tej pory już ponad 800 osób. Jest on zgodny z założeniami Europejskiej Ramy Kwalifikacji. Ważność certyfikatu jest ograniczona czasowo, ze względu na dynamicznie rozwijającą się branżę marketingu cyfrowego. Po dwóch latach należy ponownie przystąpić do egzaminu bądź przedłużyć ważność certyfikatu poprzez uczestnictwo w programie recertyfikacji.

dimaq.pl

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły

Bluerank uczestnikiem programu Google Partners Agency of Tomorrow

Bluerank został oficjalnym uczestnikiem programu Google Partners Agency of Tomorrow. Do inicjatywy zaproszono wybrane 44 agencje, o statusie Google Premier Partner, ze Środkowej i Wschodniej Europy.