Jak mobile zmienia biznes? 

Kopiuj tekst

Jak mobile zmienia biznes? 

Opublikowany

W Polsce ruch mobilny stanowi już ponad 50% całego ruchu w Internecie. Nic dziwnego, skoro 13 mln Polaków posiada smartfona. Coraz większa powszechność urządzeń mobilnych zmienia nasze codzienne zwyczaje i zachowania, także te zakupowe. Warto mieć na uwadze, że tego trendu w kierunku coraz większej mobilności już się nie zatrzyma, a firmy zwyczajnie muszą za tym nadążać. Najważniejsze trendy i inspiracje w tym zakresie przedstawia agencja Bluerank w publikacji ,,Mobile w biznesie”. 




Mobile zmieniło nasze zachowania jako konsumentów

Już ¼ internautów kupuje mobilnie. Polacy doceniają zakupy mobilne ze względu na wygodę i możliwość oszczędzania. W sumie stanowią one już ok. 10% wszystkich transakcji w Polsce, a 40% mobilnych Polaków przynajmniej raz zapłaciło telefonem. Okazuje się także, że jedno urządzenie nie wystarcza i statystyczny internauta korzysta z 1,6 urządzenia podczas robienia zakupów. Osoby rozpoczynające proces zakupowy od urządzenia mobilnego, zazwyczaj finalizują zakup na komputerze. Wynika z tego, że urządzenia mobilne pełnią rolę swoistych wystaw sklepowych, na których wygodnie można przejrzeć ofertę danego sklepu.


Rosną wydatki na reklamę mobilną

Warto zwrócić uwagę, że w ciągu ostatniego roku ilość sesji z urządzeń mobilnych na całym świecie wzrosła o 20%, z kolei współczynnik konwersji dokonywanych za pomocą tych urządzeń wzrósł o blisko 30%. Wraz za tym rosną globalne wydatki na reklamę mobilną. W 2015 roku wydano na nią ponad 68 miliardów dolarów. Szacuje się, że w 2019 roku będzie to prawie 200 miliardów dolarów! Co ciekawe w USA wydatki na reklamę mobilną już przewyższyły te ponoszone na reklamę na desktopie.

Mobile w Polsce

Niestety w Polsce tylko 5% firm posiada strony dostosowane do wyświetlania na smartfonach czy tabletach. Ważne jednak, że blisko połowa właścicieli polskich firm twierdzi, że w najbliższym czasie wdroży rozwiązania mobilne. Jest to istotne również ze względu na nowy algorytm Google, który od 21 kwietnia 2015 roku premiuje strony dostosowane do urządzeń mobilnych, plasując je wyżej w wynikach wyszukiwania.



Ogromny potencjał Internet of Things

To jeden z ciekawszych trendów. Szacuje się, że do 2020 roku na świecie będzie ok. 20 mld urządzeń połączonych z Internetem, które będą w stanie komunikować się ze smartfonem oraz między sobą. Blisko 14% Polaków deklaruje, że już korzysta z inteligentnych urządzeń do domu, z kolei 41% pytanych twierdzi, że rozważa skorzystanie z nich w najbliższej przyszłości. Coraz popularniejsze stają się także beacony, które znajdują powszechne zastosowanie m.in. w galeriach handlowych.

Zachęcamy do zapoznania się z infografiką.

Więcej danych o potencjale mobile, w tym m.in. o aplikacjach mobilnych, Internet of Things oraz beaconach w publikacji Mobile w Biznesie | Bluerank.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

150915_Jak_mobile_zmienia_biznes_informacja_prasowa_Bluerank.docx

docx | 39,4 KB

Pobierz
Prezentacja_Mobile_w_biznesie_2.png

grafika | 81,2 KB

Pobierz
Infografika_Mobile_w_biznesie_fragm..png

grafika | 137 KB

Pobierz
Infografika-mobile-w-biznesie-bluerank.pdf

pdf | 1,56 MB

Pobierz
Prezentacja_Mobile_w_biznesie.png

grafika | 1,17 MB

Pobierz

Bluerank honored with the title of National Champion in the European Business Awards competition

Bluerank Agency, being the only company that represents online industry, was awarded the title of National Champion in one of the most prestigious international competitions – European Business Awards 2015. It implies that the jury found Bluerank one of the most innovative companies in Europe.