Jaki powinien być dobry analityk?

Kopiuj tekst

Jaki powinien być dobry analityk?

Opublikowany

Nasza przyszłość jest zapisana w danych. Skutecznie przewidzieć ją może tylko zdolny analityk, przed którymi liczby nie mają żadnych tajemnic, a ich interpretacja nie prowadzi go do punktu wyjścia, lecz pomaga zarządowi podejmować odpowiednie decyzje biznesowe. Co na ten temat sądzi guru w tym temacie - Jim Sterne?   

Rolę analityka w organizacji należy rozpatrywać w dwóch wymiarach. Z jednej strony to analiza danych liczbowych, z drugiej ich interpretacja i przełożenie tego na podejmowanie efektywnych decyzji biznesowych. Takie podejście do roli analityka przedstawił Jim Sterne, prezes Digital Analytics Association, podczas IV Kongresu Efektywności Blueffect, który odbył się w kwietniu 2015 roku w Warszawie. Według ankiet przeprowadzonych wśród uczestników konferencji, jego prezentacja dotycząca roli analityka w organizacji, okazała się najciekawsza. 

Podstawowym błędem w definiowaniu roli analityka jest postrzeganie go przez pryzmat jedynie analizy danych liczbowych. Oczywiście jest to nieodłączna część jego pracy, pewnego rodzaju baza, która w efekcie ma prowadzić do wyciągania wniosków i optymalizacji decyzji biznesowych. Rolą analityka 
jest nie tylko zrozumienie nieprzetworzonych danych, umiejętne korzystanie z dostępnych narzędzi czy rozumienie problemów technicznych, lecz coraz częściej także analiza i komunikacja wniosków wyciągniętych z danych.

Ważne jest, by zaczęto dostrzegać rolę analityka, jako osoby, która nie tylko dysponuje wiedzą z zakresu analizy danych liczbowych, lecz takiej, która również potrafi wyciągać wnioski ze statystyk i wykorzystywać je w praktyce, 
a co najważniejsze: komunikować je zarządowi i w efekcie doprowadzić do zwiększenia sprzedaży.

Podobny model występuje w Bluerank i takie rozwiązanie jest rekomendowane klientom agencji. Dział analityki podzielony jest na dwie wzajemnie uzupełniające się komórki, w których jedna odpowiada za analizę danych liczbowych, wyciąganie wniosków i wykorzystywanie ich w praktyce, a druga, wyspecjalizowana pod kątem biznesu i sprzedaży, decyduje o sposobie ich zaprezentowania w przystępny dla użytkownika sposób.

Warto rozważyć przedstawiony podział kompetencji lub wypracować własny model współpracy w dziale analizy danych biznesowych. Tym bardziej, że w Polsce wzrasta świadomość odnośnie konieczności zbierania danych analitycznych.

O Blueffect
Blueffect to Kongres Efektywności w całości poświęcony analityce internetowej organizowany przez Bluerank od 2012 roku. Do tej pory w gronie prelegentów znaleźli się m.in.: Jim Sterne, Stanisław Magierski, Roberto Croci, Maciej Gałecki, Ralf Haberich, Ivan Hruska, Pavel Jasek, Florian Pertyński, Borys Skraba. W 2015 roku Konges przyjął wyjątkową formułę i odbył się w polskiej siedzibie Google. Zaproszono na niego osoby decydujące o korzystaniu z rozwiązań klasy enterprise w zakresie analityki internetowej. Kolejna edycja planowana jest w podobnej formule w 2016 roku.


Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

jaki_powinien_by__dobry_analityk_-_chmura_tag_w.png

grafika | 596 KB

Pobierz
150513_Jaki_powinien_by__dobry_analityk_informacja_prasowa_Bluerank.docx

docx | 37,1 KB

Pobierz
Jim_Sterne__2_.png

grafika | 31,8 KB

Pobierz

Jak wygląda rynek agencji SEO/SEM w Polsce w 2015 roku? [infografika]

Big data, content marketing i mobile to kluczowe obszary, które będą wywierały wpływ na kształt rynku agencji SEO/SEM w 2015 roku. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego wśród przedstawicieli rynkowych przez Bluerank i IRCenter.