Jak wygląda rynek agencji SEO/SEM w Polsce w 2015 roku? [infografika]

Kopiuj tekst

Jak wygląda rynek agencji SEO/SEM w Polsce w 2015 roku? [infografika]

Opublikowany

Big data, content marketing i mobile to kluczowe obszary, które będą wywierały wpływ na kształt rynku agencji SEO/SEM w 2015 roku. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego wśród przedstawicieli rynkowych przez Bluerank i IRCenter.


Badanie w formie wywiadów indywidualnych przeprowadzono wśród 20 liderów rynku, z kolei w wywiadach telefonicznych wzięło udział 1000 osób, na co dzień zajmujących się działaniami z zakresu SEO/SEM. Respondenci najczęściej pochodzili z branży reklamowej, public relations i e-commerce.

Aż 80% spośród przebadanych firm prowadzi działania z zakresu SEO/SEM korzystając z usług agencji zewnętrznych. 35% badanych zleca te działania całkowicie na zewnątrz, 11% wykonuje je wewnątrz firmy, z kolei 47% badanych realizuje je zarówno wewnątrz, jak i zleca zewnętrznym podwykonawcom.

Głównym celem prowadzonych działań z zakresu SEO/SEM jest zwiększenie ruchu na stronie. Z kolei firmy, które zlecają wymienione działania agencjom zewnętrznym, zwracają większą uwagę na działania sprzedażowe oraz prowadzenie zintegrowanej komunikacji.

Jeśli chodzi o czas poświęcony działaniom SEO/SEM, aż 2/3 pracowników dzieli obowiązki z zakresu SEO z innymi zadaniami. 70% respondentów poświęca im do 8 godzin w ciągu tygodnia. Jednak blisko połowa deklaruje, że gdyby poświęcali więcej czasu tego typu działaniom, osiągnęliby lepsze rezultaty.

90% respondentów uważa, iż wyszukiwanie informacji na urządzeniach mobilnych zmieni sposób i modele działania agencji SEO/SEM. 80% badanych marketingowców twierdzi natomiast, że działania SEO/SEM pozwolą im na osiągnięcie lepszych wyników, takie samo przekonanie panuje wśród 75% osób posiadających wysokie umiejętności analityczne.

Ważnym wnioskiem jest również fakt, iż osoby, które widzą efekt prowadzonych działań z zakresu SEO/SEM na ich biznes, są zdecydowanie bardziej otwarte na szkolenia i pozyskiwanie dodatkowej wiedzy. Z kolei doświadczenie, cena i jej adekwatność do jakości usług oraz klienci i portfolio agencji, są kluczowymi czynnikami wpływającymi na wybór zewnętrznych partnerów odpowiedzialnych za działania SEO/SEM.

Badanie pokazuje, że rynek SEO/SEM nieustannie się rozwija i podlega zmianom, do których podmioty rynkowe już powinny zacząć się dostosowywać się, jeśli myślą o promowaniu biznesu w Internecie. Poważnie powinny zacząć o tym myśleć osoby, które być może dopiero teraz planują swoją ścieżkę zawodową, ponieważ w tym obszarze mogą liczyć na rozwój i miejsca pracy.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Raport_Bluerank-IRCenter_infografika.jpg

grafika | 1,19 MB

Pobierz
150518_Rynek_agencji_SEO_SEM_2015_Bluerank_IRCenter_informacja_prasowa.docx

docx | 50,4 KB

Pobierz
Bluerank_logo_wersja_podstawowa_RGB.png

grafika | 49,8 KB

Pobierz
irc_rnd_color_RGB.jpg

grafika | 69,8 KB

Pobierz

Jak prowadzić biznes w erze Mobile? Wyniki raportu Bluerank: „Mobilegeddon w Polsce”.

Mobilegeddon miał nastąpić 21 kwietnia, kiedy to Google dokonało zmiany algorytmu, polegającej na promowaniu stron „mobile-friendly” w organicznych wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Zauważalne są już pierwsze zmiany na korzyść stron mobilnych, co pokazuje wynik badania przeprowadzonego przez agencję Bluerank: „Mobilegeddon w Polsce”.