Do trzech razy zupa! Łódzkie firmy są głodne pomagania

Kopiuj tekst

Do trzech razy zupa! Łódzkie firmy są głodne pomagania

Opublikowany

Trzecia edycja cyklicznej akcji charytatywnej „Internety mają serce” odbyła się 4 grudnia na Pasażu Schillera, przy Domku Św. Mikołaja. Szefowie łódzkich firm, należących do branży technologicznej, ponownie częstowali potrzebujących ciepłym posiłkiem.
Wydarzenie zainicjował trzy lata temu Zbigniew Nowicki, Dyrektor Zarządzający Bluerank. Do akcji dołączyły także inne firmy m.in: Accenture, Arden, Elison, Fujitsu,  Hycom, IDEMIA,  Imagine, Kamikaze, Transfer Multisort Elektronik, TOYA oraz Pan Tu Nie Stał i Piekarnia Jan. 

Z każdym rokiem jest nas więcej. Ogromnie się cieszę, że udaje się przekonać tak dużo przedstawicieli firm do tego, aby wstawać od biurek i dostrzegać problemy świata rzeczywistego, zamiast wirtualnego. Dziękuję za pomoc tym, którzy już trzeci raz dołączyli do grona tych, którzy mają serce do pomagania. Poczęstunek ciepłą zupą to symboliczny gest, który wprawdzie nie zmieni sytuacji najbardziej potrzebujących łodzian, ale  może być zachętą do częstszego organizowania tego typu akcji, dyskusji o przeciwdziałaniu bezdomności i biedzie czy choćby szerzeniu świadomości istnienia tych problemów wokół nas. Mały gest o bardzo dużym znaczeniu – tak postrzegam tę akcję i marzę o tym, aby w kolejnych edycjach stała się jeszcze większą

Zbigniew Nowicki, Dyrektor Zarządzający Bluerank

004_Profile_Biznesu_fot_Marta_Zajac-Krysiak.jpg
011_Profile_Biznesu_fot_Marta_Zajac-Krysiak.jpg
007_Profile_Biznesu_fot_Marta_Zajac-Krysiak.jpg
Według danych łódzkiego MOPS, w naszym mieście jest ok. 1000 bezdomnych (w kraju, według raportu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej - 33 tys.), a ponad 5,5% populacji mieszkańców województwa żyje w skrajnej biedzie – bez możliwości zakupu jedzenia czy niezbędnych lekarstw. Wśród przyczyn bezdomności najbardziej powszechnymi są: eksmisja, konflikt rodzinny, nałogi i przemoc. Czasami niefortunny splot okoliczności i niespłacony kredyt dzieli nas od zamieszkania na ulicy. W Łodzi nie brakuje też miejsc nieprzystosowanych do mieszkania – ruder, bez kanalizacji i ogrzewania, w których stale przebywają ludzie w starszym wieku.
020_Profile_Biznesu_fot_Marta_Zajac-Krysiak.jpg
013_Profile_Biznesu_fot_Marta_Zajac-Krysiak.jpg
024_Profile_Biznesu_fot_Marta_Zajac-Krysiak.jpg
023_Profile_Biznesu_fot_Marta_Zajac-Krysiak.jpg
Wydarzenie „Internety mają serce” ma także inny wymiar - to zachęta dla każdego z nas, aby uważnie przyglądać się otoczeniu i dostrzegać ludzi potrzebujących. W XXI wieku rozwój technologiczny potrafi wprawić nas w osłupienie, ale wciąż nie możemy pokonać problemów, które nie wymagają specjalistycznej wiedzy, a jedynie serca i chęci do zaangażowania się w pomoc. Statystyki dowodzą, że problem bezdomności rośnie z roku na rok. Unikamy sąsiadów, nie chcemy wiedzieć, co się dzieje w naszym najbliższym otoczeniu, odwracamy głowy od tych, którzy wyglądają na zaniedbanych.
045_Profile_Biznesu_fot_Marta_Zajac-Krysiak.jpg
031_Profile_Biznesu_fot_Marta_Zajac-Krysiak.jpg
032_Profile_Biznesu_fot_Marta_Zajac-Krysiak.jpg
040_Profile_Biznesu_fot_Marta_Zajac-Krysiak.jpg

Nie reagujemy, a czasami empatyczny uczynek, potrafi przywrócić człowiekowi godność lub sprawić, że poczuje się dowartościowany. Zachęcam każdego, aby dzielił się takimi gestami z potrzebującymi. Można zacząć od zaraz.

Zbigniew Nowicki, Dyrektor Zarządzający Bluerank

Honorowy patronat nad wydarzeniem ponownie objęła Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Data Studio – nowy certyfikat dla Bluerank

Do listy zdobytych przez Bluerank certyfikatów produktowych dołączył kolejny - Data Studio. To pierwsze takie wyróżnienie dla polskiej agencji, które potwierdza najwyższy standard raportowania analitycznego.